Nyt on uudet sivut, mutta ne ei oikein saa osumia Googlessa, vaikka hakukoneoptimointi pitäisi olla tehty viimeisen päälle. Bloggasinpa koottuja vinkkejä mitä ennakkotöitä pitää tehdä, että hakukoneet näkevät tekemäänne hakukoneoptimointia:
Nettisivuista on hyvä luoda sitemappi, joka löytyy usein kotisivujen juuresta nimellä sitemap.xml (esim. kooders.fi/sitemap.xml). Tämä on lista sivuston sisällöstä tietokoneen ymmärtämässä muodossa josta on helpompi tarkastella onko sivustolle tullut uutta sisältöä.
Kun sivuston sitemapin ilmoittaa Googlelle pystyy hakukone helposti sivulistoja vertaamalla toteamaan milloin sivuston sisältö on muuttunut.
Google Analyticsillä saat ilmaiseksi kerättyä tietoa sivustokävijöistä ja kävijöiden käyttäytymisestä. Vaikka et heti aikoisikaan alkaa analytiikkaa syvemmin tutkimaan kannattaa kuitenkin alkaa jo keräämään tietoa jota voi sitten tutkiskella vaikka myöhemmin.
Katso myös aiempi 5 vinkkiä Google Analyticsiin!
Sivuston jouheva toimivuus on tärkeää myös hakukonenäkyvyyden osalta. Välimuisti (cache) työkalulla sivustosta saadaan nopeammat vierailijoille jolloin käyttäjän kokemus on merkittävästi näppärämpi.
Kun Googlailet jotain yritystä olet varmaan nähnyt hakutulosten oikeassa laidassa tietoa ja kuvia kyseisestä yrityksestä? Näitä voit määrittää omalle yrityksellesi Google My Business-tilillä. Valitse osuvimmat kuvat, aukioloajat ja palvelut. Tiedät yrityksestäsi tässä suhteessa enemmän kuin robotti.
Olipahan uudet sivut tai vanhat sivut, niin sinne halutaan liikennettä. Jos siulle tulee etenkin uudet sivut, niin kannattaa somettaa siitä! Kun hakukoneet näkevät "jaha täällä päivittyi sisältä ja se johti isoon määrään liikennettä" aletaan sivustollesi ohjaamaan väkeä kun sisältö seuraavan kerran päivittyy.
Usein etenkin yrittäjillä on kätevää saada mahdollisuus tarkistaa sähköpostia mobiililaitteella. Tässäpä sitten Androidille opastusta kuinka se onnistuu.
Koodibuddha valaisee lyhyen taukojoogan saloihin joka avaa erityisesti istumalihaksia!
Räätälöityjen järjestelmien pitää sopeutua yrityksen tarpeisiin eikä yrityksen pidä tehdä toimintaansa järjestelmän ympärille.