Jatkokehittämisen tavoitteena on tehdä lähtökohtaisesti asioista parempia. Jatkokehittäminen ei myöskään koske pelkästään koodattavia asioita vaan myös firman toimintatapoja ja asiakasviestintää voi parannella, eli jatkokehittää.
Kehittyminen ei mielestämme saisi koskaan loppua "Kun näin on aina tehty"-argumenttiin vaan asioiden pitäisi lähes aina edistyä.
Jatkokehittämistä voi tehdä parhaiten kuuntelemalla kohdeyleisöä eli sovellusten osalta asiakkaita. Vaikkapa työpaikan toimintojen kehittämisessä ovat työntekijät usein parhaita kommentoijia.
Onko kaikki vaan taitoa vai voidaanko myös tuurin vaikutus elämän kulkuun hyväksyä?
Konkursseja uutisoidaan kuin sieniä sateella ja Suomen Yrittäjienkin tilastojen mukaan on jopa 26% lisäystä konkurssihakemusten määrässä viime kuukausina. Mitenkäs tähän on päädytty?
Ketterät menetelmät sopivat hyvin kehittämiseen, jossa halutaan saada jatkuvasti palautetta käyttäjiltä kehitettävästä kokonaisuudesta. Se sopii hyvin kohteeseen, jonka vaatimukset tai tarpeet eivät ole kehittämisen aluksi kattavasti tiedossa tai joita halutaan muuten kehittää kokeillen.
MitäVattua on mukahauska podcast, jossa yleensä keskustellaan tekniikasta, it-alan pöhinäsanoista ja itketään maailman menoa, koska mikään ei ole koskaan hyvin. Uusi valitusvirsi joka tiistai!
Onko sinulla jotain asiaa, minkä haluaisit, että semipieni yleisö kuulisi? Ota meihin yhteyttä niin voidaan ehkä haastella yhdessä