Sponsorointiyhteistyö on vastikkeellista yhteistyötä sponsoroivan yrityksen ja sponsoroitavan välillä. Kyseessä voi olla rahallinen tuki, tuotteita tai palveluita.
Lisänäkyvyyttä ja mahdollista kassavirtaa sponsoroijalle eli sponsori hakee kaupallisen yhteistyön kautta hyötyä omaan liiketoimintaansa. Vastikkeena mainostamisesta sponsoroinnin kohde saa lisää resursseja toimintaansa.
Sponsorointi eroaa lahjoituksesta, jonka päinvastoin on vastikkeetonta ja kohdistuu yleensä yleishyödylliseen tarkoitukseen (esim. lahjoitukset Suomen luonnonsuojeluliitolle).
Jompikumpi osapuolista lähestyy toista. Esimerkiksi tunnetuille tubettajille saatetaan tarjota kauppallista yhteistyötä vaikkapa muotivaatteiden, merkkimeikkien tai comfyn pelituolin muodossa.
Sponsorointia voi myös hakea ja useilla suuremmilla yrityksillä on nettisivuillaan
ohjeen sponsoroinnin hakemiseen. Yleensä sponsoroinnista tehdään kirjallinen sopimus.
Sinulle, jolla on lainata resursseja tai tarvitset lisää resursseja.
Sponsori on mikä tahansa yritys tai juridinen henkilö, joka antaa rahallista tai muuta sponsorointitukea.
Esimerkiksi elokuva "The Greatest movie ever sold", joka kertoo sponsoroinnin mahdollisuuksista. Dokumenttielokuva kertoo siitä, kuinka elokuvan ohjaaja hankkii dokumentilleen rahoitusta erilaisista yhtiöistä tuotesijoittelun avulla.
Miksi kaikki vaikuttavat niin vihaisilta internetissä? Miksi netissä tulee niin paljon väärinymmärryksiä?
Minkälainen on hyvä yrityksen esittely? Taavi ja Miikka ovat pitäneet paljon yritysesittelyjä etenkin opiskelijoille ja Oona on ollut aidan molemilla puolilla kuulemassa ja esitelmöimässä.
Mitä koneet näkee vai näkeekö mitään? Kuinka konenäköä voidaan hyödyntää?
MitäVattua on mukahauska podcast, jossa yleensä keskustellaan tekniikasta, it-alan pöhinäsanoista ja itketään maailman menoa, koska mikään ei ole koskaan hyvin. Uusi valitusvirsi joka tiistai!
Onko sinulla jotain asiaa, minkä haluaisit, että semipieni yleisö kuulisi? Ota meihin yhteyttä niin voidaan ehkä haastella yhdessä