Tämä on arkistoitu sivusto jonka sisältöä ei enää päivitetä. Nykyään sijaitsemme osoitteessa kooders.fi

Nettisivujen suunnittelun perusteet

09.05.2024 11:00:55

Puhutaan herosta, sisällöstä, footerista ja CTAsta. Hirmu selkeää eikös?

Hero-osio:

  • Usein navigaatio ja joku kuva mukana
  • Kertoo käyttäjälle missä mennään
  • Kertoo käyttäjälle onko hän oikeassa paikassa
  • Herättää tunteita

Sisältö:

  • Se pihvi missä se itse tavara on
  • Voi olla erilainen eri sivulla riippuen kontekstista

Footer:

  • Auttaa käyttäjää eteenpäin
  • Yleensä yhteystiedot tai keino ottaa yhteyttä
  • Mahdollisesti tiivistää koko sivuston viestiä

CTA:

  • Call to action - Se jokerikortti joka erottaa muista
  • Ohjaa ottamaan usein yhteyttä
  • Ohjaa lisäresursseihin
  • Kannustaa pysymään sivustolla

Yhtenäinen suunnittelu ilme

  • Napit näyttää napeilta
  • Pyritään kertomaan selvästi jos vaikka linkki vie jonnekkin muualle

 

00:00 Intro
00:38 Mistä tänään puhutaan
01:39 Hero-osio
03:38 Sisältö
05:29 Footer
06:48 CTA = Call To Action
09:40 Yhtenäinen ilme
12:04 Yhteenveto

Muita blogeja tältä tyypiltä

Koodialan vaietut haasteet

Koodialasta kertovassa sisällössä usein kerrotaan mikä kaikki on hienoa. Nyt kurkataankin vähän läpi mikä ei ole sitten ihan niin hienoa!

Lukaseppa

Markkinoi edes vattu jotenkin!

Pasi Rautio aikanaan koulutuksensakkin nimesi ”Tee nyt yrittäjä v*ttu edes jotain!” ja tätä viestiä allekirjoitan.

Lukaseppa

Cyberpunk-anime pisti miettimään itsensä parantamista

Itseään on mahdollista parantaa myös muulla tapaa kuin kyberneettisillä implanteilla. Jos joka aamu tekee viisi punnerrusta, niin ensimmäisen parin viikon jälkeen se alkaa tuntumaan jo merkittävästi helpommalta!

Lukaseppa