Tarinallistaminen toimii samaan tapaan kuin tuotteistaminen: Jostain asiasta tehdään selkeämpi kokonaisuus, jotta vaikkapa merkkiä vilkaisemalla voidaan suoraan tietää tuotteeseen liittyviä arvoja ja tapahtumia sen syntymisen taustalla.
Tarinoiden avulla voidaan myös yrityksen markkinoinnissa maalata helpommin samaistuttavia kokonaisuuksia jolla toivottu viesti saadaan välitettyä.
Myös Ilpo on kirjoittanut tarinaa omasta siirtymisestään täysipäiväiseksi yrittäjäksi.
Ilmainen työntekijä ei ole oikeasti ilmainen. Jos ei haluta tyyppiä pelkästään kahvinkeittohommiin tarvitaan aikaa ja halua ohjata henkilöä oikeisiin työtehtäviin. Tämän lisäksi Suomen maalla on hyvin tiukat raamit sille miten edes pääsee “ilmaiseksi töihin” paperisodan kannalta.
Kuntaviestinnässä on tärkeää erottua ja näyttäytyä elinvoimaisena alueena. Tästä ei kuitenkaan kaikki ole ottaneet vielä koppia.
Tekoälystä povataan kaikkien työpaikan viejää ja etenkin koodarit on monien artikkelien mukaan pulassa. Konna-koodarit on sitä mieltä, että tällainen tekoäly on enemmän työkalu kuin tekijän korvike.
MitäVattua on mukahauska podcast, jossa yleensä keskustellaan tekniikasta, it-alan pöhinäsanoista ja itketään maailman menoa, koska mikään ei ole koskaan hyvin. Uusi valitusvirsi joka tiistai!
Onko sinulla jotain asiaa, minkä haluaisit, että semipieni yleisö kuulisi? Ota meihin yhteyttä niin voidaan ehkä haastella yhdessä