Ostamisesta pitäisi tehdä asiakkaalle mahdollisimman helppoa. Yritin vaikkapa itse etsiä aikaa koiruuden trimmaukseen. Kaikki paikalliset toimijat hinnoittelivat työn kuitenkin tuntihintana. "Siinä saattaa kestää 30min tai saattaa kestää 12h. Ei voi etukäteen tietää".
Näin tekivät kaikki paitsi yksi.
Yhdeltä toimijalta löytyi suoraan hinta keskikokoiselle koiralle. Sinne lompakolla äänestäen sitten omat rahani kiikutan. Tässä oli siis palvelu oikeaoppisesti tuotteistettu. Asiakas tietää jo nettisivuilta mitä palvelu maksaa ja mitä siihen sisältyy.
Eikä kannata piiloutua sen harson taakse, että "Ei muutkaan meidän alalla tuotteista vaan tehdään tuntityönä". Mietippä jos sinä sitten olisit se ensimmäinen joka tuotteistaisi? Rahan tuloa ei voisi estää kun teiltä ostaminen olisi mahdollisimman helppoa!
Gigantti oli kuvausvuoden 2023 aikana jäänyt useamman kerran kiinni ylihintaisten asioiden tyrkyttämistä asiasta ymmärtämättömille ostajille - erityisesti vanhuksille. Ajatukseni tästä.
Jos itse aloittaisin koodarina nyt tyhjästä lähtisin liikkeelle frontista. Sitä on helpompi esitellä vaikkapa rekrytilanteessa ja frontti osaamisella saisin rakennettua myös näyttävän portfolion.