Oletko harkinnut muutoksia omille verkkosivuillesi? Tuntuuko siltä, että verkkosivut ovat kunnossa? Jos vastasit kumpaan kysymykseen tahansa kyllä, niin kannattaa lukea tämä blogi. Kannattaa lukea blogi muutenkin, koska pääsen hieman minun ajatusmaailmaani. Kerron kaksi vinkkiä, joihin sinun on helppo samaistua ja voit tutkiskella sivustoasi uudelleen.
Mieti mitä haluat kertoa omilla verkkosivullasi ja kenelle. Monet tunnistavat kuluttavansa jonkin ajan elämästään netin maailmassa ja verkkosivuja vilisee näytöllä monenlaisia. Painotan että on olemassa monenlaisia sivustoja, joista varmasti osa miellyttää silmää todella paljon ja joidenkin kohdalla voi olla vaikea sisäistää niiden tarkoitusperää. Hahmotamme eri tavalla näkemäämme, mutta sivustolta tulisi nopeasti vilkaisemalla havaita mitä yritys tekee tai myy. Suurin osa selaa nopeasti sivustot, nopeasti saatu tieto voi antaa vaikutelman selkeästä palvelunkuvauksesta. Joten ei aluksi kannata kertoa yrityksen historiaa ja arvoja, vain siksi että ne ovat tärkeä näkyä. Edelleen tärkeä kertoa mitä yritys tekee. Muista siis tämä!
Kannattaa miettiä mitä voi päivittää aktiivisesti ja mitkä osiot ovat passiivisen päivityksen alla. Jos olet huono päivittämään sivuston tekstejä, niin paneudu silloin sisältöön enemmän. Kannattaa miettiä tarkkaan sillä jos kirjoittaa selkeästi ja yksinkertaisesti asian mitä teette voi viestin perille meno olla varmempaa. Aktiivisesti päivitettävät kohdat vaativat aktiivisuutta, sitä silloin kannattaa myös harrastaa. "Ajankohtaista"-osion 2017 vuoden joulutervehdys ei herätä kuvaa aktiivisesta yrityksestä. Tunnista siis itsesi oletko aktiivinen vai passiivinen päivittäjä. Kannattaa muutenkin katsoa sivustoaan vähintään kuukausittain, ettei sivustolla ole vanhaa tietoa.
Kokemuksemme mukaan hyvin suunnitelluilla sivustoille löytyy helposti ratkaisut, jotka sopivat juuri sinun tarpeeseesi. Jos et jaksa päivittää sivustojasi, niin kerro se uusia tehdessäsi – panosta siis informatiivisiin sivustoihin ja selkeään ilmaisuus. Silloin ei aina tarvitse löytyä kaikista asioista kaikkea tietoa, vaan enemmän kiinnostuksen herättäjiä. Ole siis kiinnostava tässä verkkosivu viidakossa, jos sinulla on tarve verkkosivuille.
Näin vain luovuuden puutarhuri on päässyt siihen vaiheeseen, jossa voi katsoa rehellisesti taaksepäin ja partakarvat vinkuen mennä eteenpäin. Nyt tehdään palvelumyyntiä!
Kelit ovat olleet erittäin kesäiset ja moni ihminen palailee juuri kesälomilta. Ilpo innostui aiheesta videoon asti!
Miten paljon voi ottaa vastaan jos asiakas ei ole tyytyväinen palveluun? Missä menee se raja, että pitäisi sanoa jotain takaisin?